Pagini

vineri, 4 decembrie 2009

A venit frigul!

Prin 1999, am avut mulţumirea de a-l cunoaşte pe scriitorul, poetul şi criticul literar Marin Mincu. Am fost şi eu luată în seamă de juriul Concursului de poezie "Gheorghe Pituţ". Preşedintele juriului a fost domnul Marin Mincu. Aflu acum, mai spre seară, că în dimineaţa acestei zile unul dintre poeţii mei dragi a ieşit "din compoziţia" lumească.

"eu scriu greu scurmând adânc cu ciobul în carnea proprie dar
sunt un iov negat căci tăietura nu e îndeajuns de dureroasă e doar
la limita de sus a pielii nu am încă destul curaj să tai în carnea vie
până la os până-n măduva sângerie a osului meu alb sunt doar un
ticălos de scrib nevolnic înfricoşat de moarte de faţa mea cea mai
ascunsă pe care nici nu vreau s-o cercetez ca s-o cunosc nu fac
decât s-o exorcizez într-o descriere ce mă falsifică livrându-mă
neîntreg mărturisirii se coace mârşăvia în gându-mi negândit pândit
de carne e un păcat mai mare decât crima să nu pot vorbi în
libertate despre mine" (marin mincu - am visat că visez că sunt un înger)

Oriunde ai fi să te-nsoţească poezia!


4 comentarii:

Vania spunea...

În cabina de votare, voi recita din Rilke...

Ela Roseni spunea...

Ce din Rilke? Ceva cu dedicaţie pentru cei doi? Mai bine o binecuvântare pentru unu şi un ardei undeva pentru ăla care ne-a tras ţepe...:)Sau o ţeapă tăt pentru el pentru că ne-o ardeiat...

vlad.mircea. spunea...

Dumnezeu sa-l odihneasca si sa-l aseze-in ceata ingerilor apropiati LUI!Ferica de tine ca l-ai cunoscut, da pacat ca s-o dus asa de repede far a fi destul de cunoscut s-apreciat. Da, ce sa-i faci?Asa santem noi, valorile le tratam cu indiferenta iar nonvalorilor le ridicam statui, pe cand altii-si trateaza valorile cu respectul cuvenit.Cat despre ceea ce voi recita-n cabina de votare, in mod sigur va fi,,Bocetul lui IOAN CEL FARA DE MORMANT''[adaptat by myself]sau versurile adapatate ale cantecului BEATLES[YELLOW SUBMARINE,iar la urmat alegeri, daca GEOANA da chix, ii recit versurile de cantecul lui PATURCA, ,, MAI ANIMALULE'']

Ela Roseni spunea...

Să dea Domnu' ăl bun să cântăm: "Găsit-am şi io fericirea" . În timpul vieţii:)!