Pagini

miercuri, 12 august 2009

Nihongo o Narau - Învaţă japoneza

Nu-mi ajungeau îndeletnicirile cărora m-am dedicat. De două săptămâni învăţ limba japoneză. Motive? Pur şi simplu, îndrăgostită fiind de lirica lor şi considerând că dacă ei pot învăţa limba noastră - după cum am constatat în unele împrejurări - eu de ce n-aş putea, m-am apucat serios de lucru. Într-o zi voi scana "paginile cu caligrafie" pe care le-am scris până acum. Sunt de tot râsul. Până atunci vă "divulg" locul de unde mi-am luat lecţiile. Deocamdată :)!
Tabelul HIRAGANA.
Tabelul KATAKANA.


16 comentarii:

Vaca Verde spunea...

corect! noi de ce nu am putea?... :) succes!

SoSheSays spunea...

La Facultatea de limbi Straine cei care termina cu japoneza (3 ani) la sfarsit abia stiu la nivel mediu spre incepator...

Ela Roseni spunea...

@O profesoară de-a mea - Lia Epure (Timişoara) - spunea că japonezii pe care îi cunoaşte merg cu dicţionarul englez-român şi la baie. Că nu pierd niciun moment din viaţă fara a învaţa ceva...

@Am învâţat mai mult fiind autodidactă. Bineînţeles că profesorii îşi au rostul lor şi timpul lor. Ei te îndrumă, apoi, individual, tre' să transpiri din greu. Le spuneam şi eu colegilor de facultate că doar drumul până la şcoală, pauzele şi poveştile, toate adunate, erau risipă de timp.Prefer să învăţ şi să studiez la bibliotecă unde nimic nu-mi distrage atenţia. :)
Pentru moment abia învăţ literele şi silabele...:)

Mirela Pete spunea...

Buna ziua, Ela Roseni, am venit aici pentru că CELLA spunea, pe bună dreptate, că la tine se găseşte poezie de calitate. Lirica japoneză este de o rară sensibilitate, am citit poeme haiku..
Viaţa mea toată:
Frunze purtate de vânt
În prag de toamnă.
Şi mi-au plăcut. Succes la japoneză, nu-i uşor, dar e atrăgător!
http://mirelapete.dexign.ro/

flavius spunea...

servus...
frumoasă şi îndrăzneaţă îndeletnicire... :) sperăm la nişte haiku-uri pre limba lor?
toate cele bune

Ioan BIS spunea...

Cred că e destul de interesant. O muncă pe care nu aş încerca-o. Nu de alta, dar aş avea probleme cu accentul :) Glumesc, chiar şi la nivel de începător cred că ajută la înţelegerea acelei culturi.

rebelu spunea...

si mie mi se pare o straduinta zadarnica.

dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa incerci.

Ela Roseni spunea...

Bună ziua şi ţie, Mirela! Am două bloguri unde încerc să "modelez" haiku-uri. Le gaseşti în "blogurile mele": "cetatea vrajită" şi "another world" :)
Mulţumesc pentru vizită!

Ela Roseni spunea...

Flavius, ăsta este motivul pentru care încerc să învăţ japoneza. Nu-mi propun o linită în timp. Poate că voi cunoaşte japoneza peste 20 de ani. Sunt răbdătoare, iar dacă Doamne-Doamne îmi dă şi ani e nemaipomenit, nu?
P.S.Toţi prietenii îmi spun că nu-mi lipsesc niciodată proiectele.:)

Ela Roseni spunea...

Ioane, am participat acum câţiva ani la o ceremonie a ceaiului care s-a desfăşurat în Deva. Gesturile pline de linişte şi blândeţe, precum şi explicaţiile fiecărui gest m-au impresionat. Nu că noi nu am avea cu ce ne lăuda. Fiecare naţie are minunăţiile sale.

Ela Roseni spunea...

Rebelule, io tre' să învăţ pe pielea mea...
Aşa că nu renunţ la proiect...:)Dacă nu voi scrie în 10 ani cinci haikuuri în limba japoneză renunţ la studiu...:)))

Ela Roseni spunea...

ce surpriză pe blogul "vaca verde"! :)

Vania spunea...

頑張って!

Ela Roseni spunea...

Alarmă falsă! Am trecut adresa greşit şi am ajuns în altă parte unde...a fost interesant.
http://vacafoarteverde.blogpot.com/

Ela Roseni spunea...

Vania, nu sunt chiar atat de avansata! :)

Ela Roseni spunea...

Da' nu-mi spune! :)