Pagini

joi, 8 ianuarie 2009

Noa, io-s optimistă!

"Cei tineri grăiesc ceea ce fac, cei bătrâni ceea ce au făcut, iar cei nebuni ceea ce vor să facă." (O samă de cuvinte)

Ăi nebuni parcă samănă cu unii la care tăt căscăm ochii, curat ca fraierii! De nu i-am lua în samă, mult mai fericiţi şi oblojiţi la cap am fi noi, ăştilalţi! Normal, v-aţi prins, vorbesc de politicienii-media. Cân' să mai lucre bieţii de ei - pen' binele nostru ăl la comun - dacă tăt timpu' fac şi desfac cântecelele păsăruicilor din capu' lor şi în direct?

Dară dac' nu se prezintă la raport în faţa naţiunii din faţa megavijănelor iară nu-i bine! Nu putem avea mintea voioasă, nici linge bine aspirina săracului făr' de oţâră de dogeală verbală. Musai o faptă a zilei de dezbătut cu bărbatu'-n pat, în caz că mai ie, ori nu mai ie...Ştiţi voi ce! Noa!

Să ştie că femeia care nu voieşte să frământe, tătă zâua cerne. Aia mai şcolită, ia, croşetează, tăt în direct. Noa! Chiar că croşetatu' i-o adus ş-un minister, şi "accesuri" la cum au unii tăt soiu' de "succesuri".

Tăt în zâlele dă pă urmă ne spărie tăţi ăi din presă că treaba-i şucheată rău: în iarna asta n-are ţara nici cojoc, nici lămne-n sobă. Amu, uitându-mă mai cu luare-aminte prin Gaza, am zâs "doamne-ajută că io am slănină-n pod ş-o fântână colea, păstă gard, în ograda vecinului ăl ochios. Amu, pe la noi război nu-i, şosăle dă le zâce autostrăzi să vină alţii păstă ţară, nu-s! Meră şi nuci, nu-s! Şâ noi ca alţii, mango şi curmale!..."

Dăspră căldurică, iac' oleac' de pătură dăn lâna oilor jijeşti - văzutără-ţi voi la ce-i bun "jiji"? - ş-o rezolv şî p-asta!

Noa, sara bună!

3 comentarii:

Anonim spunea...

noa, sara buna si tie! da, tare mi-i mii frica, draga fitio ca iar l-ai impacientat pe cititoru'anonim de samneaza: ratonu. nu de alta, ci doara din cauza de vocabular optimist ardelenesc.

Anonim spunea...

errata :

"noa, sara buna si tie! da, tare mi-i mii frica, draga fitito ca iar l-ai impacientat pe cititoru'anonim de samneaza: ratonu. nu de alta, ci doara din cauza de vocabular optimist ardelenesc."

in loc de "fitio" a se citi "fitito", multam de intalegere

Ela Roseni spunea...

Cică se amuză! :) Noa, că prietenii cu amuzamente să ţân! :)