Pagini

duminică, 26 iulie 2009

Miron Grindea (1909-1995)

În cei 43 de ani ai mei, eu nu am auzit de Miron Grindea. Mă simt din ce în ce mai stingherită de cât de puţine ştiu despre cultura noastră.
După ce am vizionat o parte din emisiunea de la TVR Cultural - de fapt, am prins doar sfârşitul - l-am trecut pe domnul Grindea în carneţelul cu proiecte. Voi merge la bibliotecă, dar până atunci am încercat un sărch pe Internet. Informaţiile în limba română sunt aproape inexistente. Am constatat că nici pe Wikipedia, Miron Grindea nu este trecut în lista de scriitori români din exil.
Mi-am amintit că am un "Dicţionar de mişcări literare şi artistice contemporane", adevărat, scris de autori străini. Am răsfoit iute dicţionarul: nimic.
Şi totuşi, Miron Grindea nu e fost chiar un nimeni. Aflu că printre prietenii săi s-au numărat: André Gide, Tristan Tzara, Robert Graves, Bertrand Russell, Graham Greene, Alistair Cooke, Patrick Moore, S. Eliot, Iris Murdoch, Raymond Queneau, Georges Duhamel, H.G.Wells...
Rămâne să-l mai consult pe Nicolae Manolescu şi dacă nu voi găsi nimic nici în "Istoria critică a literaturii române" îmi voi pune multe întrebări. În cele din urmă, cine a fost Miron Grindea?
Nu-mi trimiteţi adrese de pe Internet. Astea îmi sunt accesibile. :)

4 comentarii:

Ioan spunea...

Cred că şi eu mă simt puţin stingherit aici.

Ela Roseni spunea...

Bună, Ioane. Nahhhh, stinghereala-mi aparţine:))))!
Deh, nu ştiu cei de astăzi cum să-şi scoată la vedere inutilitatea, de unde loc pentru alţii...:)

Suiram Ruigh spunea...

am văzut astăzi, în reluare, documentarul despre Miron Grindea. Revelator! Cât despre stinghereală, deşi locuiesc la câţiva km de Oneşti, locul de naştere al publicistului, nu l-am cunoscut pe M. Grindea.

Ela Roseni spunea...

Să fie, să fie, Marius Ghiur?Apă sau foc?:)