Pagini

miercuri, 5 noiembrie 2008

dimineaţă în piuneze colorate

poemul salvator– XIV

scriu cu cerneală roşie. după ce m-au sâcâit îndeajuns
bombănelile ceasurilor mă întreb dacă s-a făcut deja dimineaţă
mă trezesc încet pe etape. pleoapele încearcă mici genuflexiuni
iată! secvenţele stau prinse în piuneze colorate. urmează
prut siret suceava. îi refuz acestei zile tandreţea
ah! plec în concediu cu mici zgârieturi pe inimă...
***
sunt multe ispite frumoase în jur. de exemplu
zâmbitoarele mele gazanii portocalii cu petalele
-braţe îndreptate spre mine. trifoiul roşu din ilustrata
lunii trecute mi-a amintit de un caiet-oracol rătăcit
prin podul bunicilor. plin de flori presate. puternice
viituri ale trecutului îmi trec prin faţa ochilor. creioane -
degetele tale desenează ruperi de zori...
***
odată cu tine se profilează picturi cu flori de ceapă. la sydney
a nins după vreo 200 de ani. alb. piuneze albe pentru fixat
vremea între aceste rânduri. martorii unor evenimente pieritoare
noi. cei care nu durăm. mie nu-mi vine să urlu. ar fi inutil. urlând
s-ar opri apele în pensula unui pictor salvator? sună
mai bine, nu-i aşa? urlând
s-ar opri apele în creionul unui poet-salvator? aşa am vrut să
spun. am spus.
***
crăp de râs. într-o tabără de creaţie de bancuri ad-hoc
un bărbat decupează articole din ziare pe care apoi le
prezintă publicului contemplându-şi liniştit unghiile
murdare. bancuri! strigă cetăţeanul
privindu-ne ca-ntr-o vitrină...
***
de prea mult timp nu am vorbit despre fluturii albi
trecuţi prin metaforele colorate ale poeţilor deveniţi
pe zi ce trece din ce în ce mai stânjeniţi de inexactităţile
născocite în ciuda evidenţelor. pentru poet evidentul e
lipsit de arome. temelia poetului sunt abisurile în care
să caute ce nu s-a inventat. convertit la concret
poetul scrie un ziar din versuri
***
până la urmă am recunoscut că aşa este: îmi place
să citesc în rune de gheaţă şezând turceşte într-un
cilindru de ape solare. ciugulind boabe de răşină din
scoarţa cireşului. măcar aşa
când nu eşti tu acasă ivit între două tangouri de sezon!

Deva, 30 iulie 2008

Niciun comentariu: