Pagini

miercuri, 5 noiembrie 2008

ilustrate cu boabe de afine şi veveriţe bronzate

poemul salvator - XII
titlul poemului nu are nicio legătură cu elixirul de lămâie rămas aseară pe
fundul paharului. elixirul de lămâie nu are nicio legătură cu elzevirele
ştanţate în dezordine pe umărul meu mai rebel. anagrame de noapte
gângurind dadaistic în piele. pentru azi e nimerită rochia de vară fără
bretele. privirile nevanitoase ştrengare
***
nu m-am trezit cu noaptea-n cap. iar în acest moment imprim modele
pe frunze de paltin. cu dinţii. cadouri pentru amici. de prins între file de
carte. astăzi sunt extrem de sensibilă. îmi ascut creionul dermatograf
scriu: sunt extrem de sensibilă degetele mele se confundă între ele
degetele mele nu se conjugă. ah! n-am chef să fac raportul acestei clipe
infantile. mai bine să las jaluzelele
***
stau la birou. simplific coregrafia acestei zile. iscălesc doar poemul. îmi
prescriu o plimbare. o desenez. cotesc la dreapta. mă învârt în jurul
aceluiaşi crochiu tulbure. zac acoperită cu nori turbulenţi.
***
e banal dacă spun că nu tot ce e frumos e bun. dar mereu ne lăsăm seduşi
de construcţiile perfecte. privind doar ce este frumos ochiul estetic
respinge orice cusur. iar acesta este un cusur plin de capcane: hipnotizate
sufletele noastre sunt trase pe sfoară. puşlama, frumuseţea. câteodată.
***
printre altele, într-o zi mi-am asumat o iluzie despre care ştiam că este
o iluzie. mi-am lăsat imaginaţia deformată de ea. a fost o bună auto-
terapie asistată de fantasme. până la următoarea şedinţă sunt perfect
poetică.
***
unii susţin că suntem înconjuraţi de o aură. dacă ceea ce văd în oglindă e
adevărat atunci eu sunt mărginită de ape. aş fi vrut totuşi să nu pot fi
aliniată niciunui grup de gânduri. mă obsedează să am doar frământările
mele care să fie cele mai originale. până una-alta vă trimit ilustrata cu
boabe de afine. din plinătatea pasiunilor mele. veveriţele n-au consimţit...

Deva, 21 iulie 2008

Niciun comentariu: