Pagini

miercuri, 5 noiembrie 2008

lecţii de dans pentru lăcuste şi libelule

poemul salvator - X




două fire de iarbă mi-au sunat la interfon. doamna m? da.


avem pentru dumneavoastră o invitaţie la balul insectelor. hî?


am deschis. în prag verzi-albe şi drepte cele două fire de iarbă


puţin prăfuite cu marginile puţin pârlite una ronţăită pe la mijloc


- de către o lăcustă galbenă din altă regiune – mi-au înmânat invitaţia


din frunză de gutui pentru care a trebuit să semnez cu buzele date cu sclipici


chiar acum pregăteam o supă de roşii. dacă mai aşteptaţi vă pot servi


nu, mulţumim. tre’ să anunţăm orchestra. firele s-au înclinat cea ronţăită


a gemut uşor. eu mi-am tras o palmă. m-am ciupit de obraz.


aşa umblă vorba...


***




ştiu să citesc în stele da’ pe asta n-am prevăzut-o. scriind literele au început să


prindă aripi în jur libelule albine lăcuste hărmălaie! în ceea ce mă priveşte: mută!


după care mi-am zis: ce naiba! sunt poetă şi mă sperie câteva grăunţe de materie


în mişcare! bietele fiinţe mă rugau să le dau lecţii de dans. mi-am pus aripile


am început. un’-doi-trei. un’-doi-trei. vals. un’-doi-trei. un’-doi-trei. menuet. un’-...


una câte una perechile de insecte şi-au luat zborul învârtindu-se uşor pe luciul


pardoselii de aer. un’-doi-trei...




***




pentru nimic în lume nu mi-aş schimba condiţia. îmi place să


lenevesc aşa printre miraje hărăzite să ţină în viaţă discipolii viziunilor


ador solfegiile granatului. sunt gata să fac o plimbare alături de melc în


pas de melc. mă abandonez cu totul sunetelor iuţi ale izvoarelor repezi


simfonii beethoviene...




***




strâng laolaltă idiomuri din graiuri diferite. mixtura o descânt o adun boabe o


înşir pe inelele saturniene. după şlefuire lumea de deasupra e la o întindere de


braţ. nu-ţi trebuie doi paşi să vii să pleci după bunul tău plac. din fericire nici


nu trebuie să trăieşti strecurându-te cu poemele printre coordonatele trasate de


sceptici pufnind a lehamite: blah! poeţi şi ei, muritori de foame! mori de cuvinte!


mă aşez pe-un inel! blah! să trăieşti toată viaţa luând şuturi în fund pentru o


amărâtă de certitudine! viziunile mari sunt din invizibilul poetic!




***




în palmă am boabe de struguri. lângă mine coşul plin. mă întind în


iarba saturniană. ce de lăcuste şi libelule s-au adunat în jur. asta-i!


să înceapă balul!



Deva, 18 iulie 2008

Niciun comentariu: