Pagini

miercuri, 5 noiembrie 2008

scriu în nisipuri mişcătoare


poemul salvator - I


multe din versurile pe care le scriu sunt lucrurile pe care
le fac. multe - nu. sunt bănuitoare cu imaginaţia care zvâcneşte de după
cotoarele uzate ale tuturor cărţilor pe care le-am citit. nu vreau s-o sfârşesc în
subsoluri cu pereţi de oglinzi în care să mă văd dormind condamnată să număr
cuvinte de prisos

***
discursuri berechet. expunere publică a feţei dosului părţilor
cuvântări de vânzare. cacealma literară. experimente trecătoare
femei cu pletele caramel în vânt înnodându-se cu arbori orbitori
scuturându-şi frunzele-steaguri. de la o vreme eu sunt palidă. mi
s-au decolorat şoldurile. le scade valoarea. dar sunt destoinică. de
mâine fac sport.

***
câtă expresivitate în ochii guguştiucului. i-am dumicat o felie de
cozonac. şi i-am dedicat aceste rânduri astăzi 1 iulie 2008.
nu pentru că îmi lipseşte inspiraţia. pentru că-mi lipseşte el
cel fumând. cel mestecând tutun. cel cu mâinile pline de ulei
de motor. măcar e bine că nu bea bere. evident e mereu cu ochii
după femeile frumoase. în general, se dedică exclusiv maşinilor de
cursă. azi m-a sărutat.

***
dicţionarul meu de curtezane şi de amoruri. ispita mea zilnică
am redactat 429 de pagini. acest dicţionar este peştera mea cu
diamante brute. scotocesc prin istorie. scot la iveală conţinutul ei
lasciv. sub pânzele de păianjen zac spiralele răsturnate ale
timpului. am găsit cărţi nerăsfoite de zeci de ani. aceasta e
biografia mea capricioasă. nisipuri mişcătoare din care mereu
mă salvează câte ceva.

***
din când în când mă pustnicesc. de obicei după ce vin de la dentist
toate gândurile negre îmi clămpăne-n cap. cine are nevoie de
exasperările violente ale unei femei care scrâşneşte din dinţi?
mai bine stau acasă moţăind alături de cobra de sticlă din paharul
cu apă violet dintre cei doi telemânuitori de idei
dintre cei
doi teleurzitori de idei: capul şi pajura


Deva, 1 iulie 2008

Niciun comentariu: