Pagini

miercuri, 5 noiembrie 2008

cele câteva slăbiciuni ale mele

poemul salvator - VI


credeaţi că vi le spun? v-ar lua cu leşin. iar de unele n-aş vrea să mă


descotorosesc. oricât m-ar pârî necuratul Cărţii am şi eu aşii mei din


mânecă. e adevărat. uneori am spart valurile în creştetul stâncilor unde


erau cuiburi de pescăruşi. dar şi ei mi-au defrişat mintea de-atâtea ori


când vroiam să scriu. atunci îşi întindeau larg aripile. zburau. cu zborul lor


inspiraţia mea. de aceea nu privesc niciodată păsările-surfeur. sunt derutată


când se lovesc de mine. apoi încep delirurile. nopţile se prăbuşeşc brusc în


abisul zilei care se tot măreşte. încep nebuniile primăverii. prea-şi face


primăvara de cap în ciuda mea. prea e nemaipomenită şi le are pe toate!




***




privesc paharul de apă cu sirop de lămâie. din lichidul gălbui se zbat să iasă


două metafore. s-au dizolvat. am băut pe nerăsuflate paharul cu sirop. dună-


rea. marea neagră. două junghiuri expresive în coşul pieptului. te repezi cu


buzele. le-nghiţi. ai ronţăit tu şi frunze de eucalipt. cât despre ardei


iuţi ce să spun. îi adori.




***




vine în urma mea un bursuc posomorât. miroase-a porumb. se agaţă de


gândurile mele. disciplinat le pune în ordine. dar eu din vrajba gândurilor


îmi scriu studiile despre nesfârşit. rătăcim neliniştiţi unul prin mintea celuilalt


ne lăsăm baltă. fiecare cu ale lui.




***




de acum înainte voi discuta despre chipul rotofei al pepenelui verde. l-am


despicat în două. cu lăcomie. a pocnit generos. stomacul meu a devenit


cavoul lui. fiecare e cavoul a ceva. după ce asta a devenit limpede am


înfulecat şi porţia ta. ţi-am lăsat cremoasa brânză cu mucegai. puii de baltă.


poeţii se hrănesc cu fructe flori nectar. vin mult


nu te uita aşa la mine




***




Grâce a Dieu! nu sunt urmărită de paparazzi cereşti atunci când îmi lipesc


obrazul de trupul despuiat al norilor. de-i sărut pe fiecare mă învăluie printre


creneluri albe. mă întorc doar când încep să bombăne să pufnească pe nas


prea mult fum de ţigară miros de ceapă prăjită cadavre în putrefacţie prin


abatoare. prea puţine lumânări albe clătindu-ne sufletele. prea multe


lumânări parfumate pentru slava senzualităţii




***




am cumpărat acadele copiilor străzii. mă priveau dându-mă de-a


dura prin minţile lor curioase neîncrezătoare. au luat acadelele biscuiţii


m-au întrebat dacă n-am bani. n-am bani. mi-au spus verde-n faţă să te


f**. impertinenţi copii nefericiţi! dar cu pretenţii mari! ruşinoase...




***

trec şi eu prin înserare ghiftuită de arşiţa zilei intru sub duş sunt în


apele mele din gel ies spiriduşi înghesuindu-mi-se în piele scriind


caligrafic un poem de noapte bună...



Deva, 7 iulie 2008

Niciun comentariu: