Pagini

miercuri, 5 noiembrie 2008

prâslea dimineţii nu mi-a dat deşteptarea

poemul salvator - VII




cât de primejdioasă poate fi o dimineaţă în care


metropola a luat-o cu mult înaintea ta? ai pierdut zgomotul


duşurilor. galeriile de coapse foindu-se pe sub rochiile subţiri


de vară. muşchii masculilor zvâcnind la trecerea înmiresmată


a şoldurilor puţin somnoroase.




***




încă nu desluşesc muşcăturile călduţe ale bosumflatului aer de


dimineaţă târzie de iulie. ia să văd: ce să-i cer acestei zile în care


am pierdut startul? poate un inel din trunchiul cireşului? poate


o inimă de colindat de la un capăt la altul? ştiu! am să-i cer un


urs din frunze de dud să-mi hrănesc viermii de mătase. fiecare


anotimp se-mbracă în alt costum. chiar fiecare lună uneori. da!


gogoşile stau aliniate purtând în ele istorii întâmplări destine




***




cât de norocoasă sunt! pe mine nu mă ating ghearele de oţel


ale unor întâmplări de nedestăinuit. plictisitor ar spune unii


eu spun că această linişte interioară mă ajută să caut destinsă


limpezimile ori adâncimile contrariilor. urc şi cobor versanţii


literaturii. nu mi-aş îngădui alte forme de relief oricât ar încerca


unii să mă descumpănească. lăsaţi-o baltă!




***




dacă tot n-am ce face îmi privesc liniile din palme. s-au adâncit


o mulţime de cărări se împrăştie în toate părţile. pe care s-o iau?


să umblu pe două cărări? am s-o iau pe cărarea cu trepte cât încă


mai este lumină. cobor spre interiorul genunii. mă lepăd de totemul


succesului. mă aşez pe o laviţă din frunze de stejar. îmi scot caramelele


de zmeură din buzunar şi încep să mestec. important e să nu cad din palmă




***




în sfârşit îmi recunosc pijamaua. pe întinderea galbenă încep să navighez


printre corăbioarele colorate. fiecărei corăbioare îi corespunde şansa unui


golf între bine şi rău. îmi privesc pijamaua. e numai bună de tabără. spre


seară voi aprinde un foc de tabără şi îţi voi cânta în cât mai multe sirene


posibil



Deva, 11 iulie 2008


Niciun comentariu: