Pagini

miercuri, 5 noiembrie 2008

din zi în zi mai mult

poemul salvator - IV



de ce m-aş supune vreunei nefericiri dacă vreau

pot face înconjorul lumii. pot spera să muşc dintr-un

măr băieţos după pofta inimii. din tine cu dragoste

ce-am eu de-a face cu maniera violentă ostilă a vreunui

moralist pretenţios care gândeşte numai după manuscrisele

altora? câtă miopenie trebuie să ai în suflet pentru a te zbârli

la păcatele din iubire? posacule!



***



simt cum din zi în zi mi se îmblânzesc vorbele. bolta trecutului

devine limpede. conceptele se destind. întrezăresc un viitor generos

simplu omenesc. nu mă mai ploconesc aşteptărilor celorlalţi. nici nu

afişez o bunătate agresivă. sunt eu în dimensiunea mea superficială

spontană. dezordonată. sunt eu cea primejdios de visătoare

e o virtute la care ţin cu toată fiinţa



***



iată-mă singură înflorind într-un vas din pivniţă. nu ştiu ce soi sunt

mi-a ajuns un dram de soare scăpat printr-o crăpătură a zidului din

timp. mi-au crescut petale străvezii. le atingi şi-ţi rămân pururi pe

degete. cresc în tine. înfloresc în lumina prin care umbli. sunt o taină

motiv pentru care am trezit multe suspiciuni. şi interesul tău.



***



am început să simt mult mai puternic cât e de important să mă

împac cu viaţa. cu ceremoniile de iniţiere prin care trecem fără să

bănuim vreo clipă că ele sunt probele dinaintea destinaţiei veşnice

ni se oferă multe ocazii pe care le ratăm. apoi suntem nemulţumiţi

ne umplem de venin. aşa trăim. cu veninul în noi până ne sufocăm.

mi-am dorit cu disperare antidotul: a nu sfida ce e mai presus de mine

(???)



***



aştept cu nerăbdare următoarea clipă. nu următoarea zi. nu următorul

an. în fiecare clipă am avut o tavă de argint în faţă. zadarnic să trag cu

ochiul la tăvile de aur ori de smarald ale altora. în clipa aceasta pe

tava mea sunt câteva căpiţe de trifoi. să fie semn de noroc? să fie semn de

uscăciune? ceea ce simt e o duioşie comică pentru căţelul vagabond care

aşteaptă la uşă. o aşteaptă pe cleo, roşcata. capricioasa căţeluşă a vecinilor

v-aţi aşteptat la o idee nobilă? întortocheată? ce poate fi mai întortocheat

decât o zi dedicată celor apropiaţi?



***

atât de firească această existenţă nesigură! cât de bizară! de tâmpă!

de grandioasă!

Deva, 5 iulie 2008



Niciun comentariu: