Pagini

marți, 11 noiembrie 2008

frunze de toamnă îndesate în tabacheră

poemul salvator XXIII





fiecare îşi citeşte ziarul favorit


cele mai recente evenimente le vârâm într-o oră de lectură gazetărească


tu preferi hârtia degetele înnegrite de cerneală tipografică


motiv pentru care trebuie să fiu mereu cu ochii în oglindă






nu o dată am plecat cu vârful nasului purtându-ţi semnătura


de marcator


semn oficial că aparţin cuiva






da, toamnă, bine ai venit!


nu te ruşina de tine! eşti minunată de sus până jos


precum o femeie care nu a trecut prin etapa robotizării


care nu se vinde pe bucăţi firmelor de asigurări


după ce a trecut în prima fază


prin furcile caudine ale centrelor de înfrumuseţare






chiar dacă băncile care m-au creditat anunţă majorări


eu sunt prinsă între două gânduri frumoase


în primul gând adun frunze care se dau pe toboganul aerului


în următorul gând îţi aduc clipele în care m-am gândit la tine


înfăşurate în frunzele pe care le-am păstrat o zi întreagă în


tabachera de colecţie cumpărată prin licitaţie online






nu te încăpăţâna să duci la bun sfârşit chiar toate nopţile


sunt multe subiecte despre care am putea vorbi de exemplu


despre spaţiile dintre ochii din tablourile unui muzeu


sau despre ce-şi spun indivizii din tablori


sau putem vorbi despre terapii naturiste ori


despre kickboxing





din când în când ne putem striga unul din orizontul celuilat




din când în când am putea lua lecţii de scrimă


am putea aranja cărţile din biblioteca virtuală


după conţinut sau după preferinţe sau după semnificaţii


sau pur şi simplu am putea să ne asumăm libertatea


de a ne descotorosi de ideile despre nimic






ne privim şi ne desscriem unul altuia sinele


câteodată coşmarurile


câteodată stăm cu ochii în tavanul realităţii


şi hrănim lebede






Deva, 29 octombrie 2008



Niciun comentariu: