Pagini

miercuri, 5 noiembrie 2008

furtună de toamnă

(poemul salvator XVII)




se prea poate să îmi placă acest început liniştit de zi...




e sfârşit de septembrie. în sfârşit am îmbrăcat pulovărul irlandez


mi-am spus: „să nu iubeşti e un păcat capital”. am iubit.


nu se ştie niciodată cum sunt franjurii de furtună. te lovesc şi


rămâi neiubit. aşa




cu un păcat capital după tine




împărtăşeşte-te din iubire şi


renunţă din când în când la grădina pură din jurul tău


construieşte măcar un loc pentru desmierdări păcătoase


altfel cum vei şti să te supui unui dialog plin de


negocieri între tine şi sfinţi






dacă ai ales sfinţenia vei fi sigur de liniştea mântuirii


însă fără să te bucuri copilăreşte de micile bucurii pământeşti


lăsate la îndemână doar câţiva ani dintr-o veşnicie






***


viaţa mea stă pitită după versuri. citeşti şi, gata


mi-ai aflat unele taine. viaţa unora stă pitită după


dopuri de whisky. asta ştiu despre tine. viaţa unora stă pitită


după curentul „emo”. şi aşa mai departe






viaţa fiecăruia stă pitită şi în dosul vitrinelor unde se stabilesc


preţurile. nu fiecare are un preţ? greşit! preţul unora este chiar sfinţirea


tu pe ce te vinzi?” . „eu? doar pe mântuire!”. este preţul suprem şi


cu cel mai bun câştig! doar calitatea pentru a te vinde pentru mântuire


e cel mai greu de obţinut...






***


uneori m-am lăsat învârtită pe degete


îmi lăsam ciucurul naivităţii la vedere şi


mă plimbam ţanţoşă pe stradă. în jurul meu începeau


să mişune pungaşii. iaaaaaaa


spuneţi-mi care a fost păcatul meu? să fi fost cel al provocării?


am profitat de buna-credinţă a şmecheroşilor şi


am adunat multe păcate de soiul ăsta!


iertate să-mi fie foloasele!




***


ştiu că sunt neştiută între oameni. că nu sunt vedeta


niciunui show stârnitor de interes naţional dar


sigur am stârnit doi îngeri care-mi stau în preajmă


fiecare cu interesul lui!


credeţi că îngerii buni sunt dezinteresaţi? dacă ai găsit


răspunsul la această întrebare nu vei mai cădea pradă


farselor îngerilor frumos coloraţi şi strălucitori!




***


nu mă regăsesc printre ştirile mondene însă


mediafaxul cosmic mă aminteşte într-un buletin poetic


îmi pun ştirea în poşeta chic


aşijderea paşaportul poetic


nu se ştie niciodată unde voi întâlni faţă în faţă yin-ul şi yang-ul


îmbucându-se


iar eu fi-voi fără document de recunoaştere...




Deva, 24 septembrie 2008





5 comentarii:

Mircea Popescu spunea...

Bine te-ai mutat in casa noua! Ma tot gandesc ce cadou ar fi mai potrivit. Poate cateva cuvinte din gradina lui Emil:
"Vai, m-am îndrăgostit de-un ciupercuţ
Care se gîdilă şi-mi cade între labe
Şi-mi spune: Vrei cu botul să-mi asmuţi
Simţirile ce-ţi sînt de-acuma roabe?"

Ela Roseni spunea...

Mulţumesc pentru cadou! :)

Nu am să-i uit nici pe cei de pe weblog, of course! I-am luat după mine în blogroll...

Ela Roseni spunea...

Ha! Am constatat că pe tine te pierdusem între bloguri...Te-am recuperat :))

greenfield spunea...

@marinela, am trecut sa-ti las adresa mea de-aici. Trec si eu cand pot...
Aici e mai liniste, lipseste mahalaua si scandalul de dincolo. Sunt bisericute, sunt oameni frumosi, timp sa ai la dispozitie. Pe WordPress e la fel, eu am zile intregi cand nu citesc nimic. Seara sau in week-end mai recuperez.
Iti doresc numai bine si nu abandona de tot coltisorul de pe WB, e asa de cald acolo...

Ela Roseni spunea...

Pentru linişte şi eu, green!
Şi pentru că funcţiona greu...
Şi pentru altele...
Însă da, voi mai trece pe acolo..:)