Pagini

joi, 6 noiembrie 2008

nu-l vorbiţi de rău pe minotaur

poemul salvator - XVIII




scriu versuri despre tapiserii subterane


câteva cuvinte pentru minotaurul aruncat în adâncuri


îl caut printre oglinzile acoperite cu muşchi albastru




este trist minotaurul în aşternutul lui de piatră


labirintul nu este un loc al primejdiei în care


să-ţi pierzi minţile de frică


labirintul este mai mult un teritoriu al provocărilor


în care eu mă întorc ori de câte ori am lacrimi în ochi


pe care nimeni nu mi le poate şterge




sunt lacrimi care îşi au rostul lor


sunt lacrimi-elixir pentru rădăcinile din grădinile minotaurului


minotaurul este bunul păzitor al rădăcinilor noastre


un minotaur îmbunat cu poeme despre măreţia labirintului său




*




nu izvorăsc apele limpezi din îmbrăţişările reci ale pietrelor?


nu cresc firele de iarbă printre firele de ţărână?


eu iubesc acest întuneric dătător de viaţă


este un întuneric bun




*




este un întuneric plin de culori luxuriante


în ochii săi mari minotaurul remodelează trecutul


îmi transmite emoţiile pe care trebuie să le scriu eu


în versuri




ce să fac! îmi spune minotaurul. am avut ghinion


când a fost scrisă legenda despre mine


tocmai mă certasem cu iubita


scribului




*




mă întorc înseninată din labirint


de-acum ştiu că nu am ales o cale a rătăcirii


că poemele nu sunt accesorii pentru festivaluri


ori pentru cucerit omenirea




nu! poemele sunt copleşitoare disperări


despre care scrii, tu, când eşti viu,


pentru a nu încăpea pe mâna unui scrib răzbunător




Deva, 15 octombrie 2008

Niciun comentariu: