Pagini

marți, 11 noiembrie 2008

închid ochii

poemul salvator XXV



am unele intenţii atunci când închid ochii poate

vreau să-mi scot ceva din minte de exemplu

formele care nu-mi zâmbesc astăzi

sau poate nu am nicio intenţie pur şi simplu

îmi fuge pământul de sub picioare

savurându-te cu gândul



mi-am înfipt dinţii în umărul acestei dimineţi precum

visul cel frumos s-a-nfipt în coşmarul zilei

în care citesc presa şi aflu că o domnişoară

şi-a scos rinichiul la vânzare ca să poată urma

facultatea de medicină



stau tâmpă împletind gene arse de lacrimi

cum dracu să mai scriu azi o poezie gigea

când raţiunea poate ajunge atât de slută

când abandonarea de sine are cote atât de joase



domnişoară, există alte soluţii

o facultate de psihologie plătită cu preţul propriului rinichi

sugerează că nu vei fi un bun psiholog

vei dai şi altora asemenea sfaturi?



totuşi drama rămâne...



o voce dinlăntrul meu îmi atrage atenţia

mulţi nu te vor îndrăgi pentru logica asta

lumea preferă barbaria în locul stăpânirii de sine



ce-are a face! rămân la convingerea mea

pe alţii îi ajuţi doar dacă tu ai tăria sufletească a fierului



vizitez muzeul inimii: un pumn de scântei

încă e bine

nu m-am bazaltizat



totuşi

înainte de a pleca strânge-mă puţin în braţe



Deva, 3 noiembrie 2008

Niciun comentariu: