Pagini

joi, 17 decembrie 2009

Au trecut zece ore de când îl citesc pe Goma

Şi au trecut 20 de ani de la Revoluţie? Ce simt? Simt că s-a abuzat prea mult de încrederea mea (pentru credulitate sunt răspunzătoare). Mă simt trădată de intelectualii spre care am privit cu speranţă. Ideilor lor frumoase nu le pot adăuga sentimentul că, moral, m-au "îndrumat" onest.  Lipseşte deplina lor moralitate. Citesc poezii preferate şi din spatele metaforelor răsar mucegaiuri; dar nu dintre cele vindecătoare, ci dintre cele otrăvitoare. Citesc cu mare suspiciune ziarele. În libertate este mult mai greu să te fereşti de capcanele manipulării. Pentru că manipulările vin din toate direcţiile şi te simţi copleşit. Mi-amintesc din nou de Ticu Dumitrescu. Îmi revine obsedant în minte chipul său. Şi lustraţia care nu mai vine...Şi nici nu va veni...Acum un an eram mai fericită...Ce se întâmplă oare? Eu nu am fost închisă, nu am simţit bastoanele regimului rupându-mi oasele şi nici nu am stat cu picioarele în bocanci grei la Canal. Nu am suferit de foame şi nici nu am fost bătută la tălpi. Atunci?De ce mă întorc obsedant spre trecut? De ce am siguranţa că un pericol iminent pândeşte de nu-ştiu-unde...Îl simt, îl simt cumva în braţe...Mă dor braţele deşi nu am bătut covoare şi nu am cărat plase grele...Poate ţin în braţe iluzoria libertate? O ţin strâns pentru că se pregăteşte terenul pentru un ceva nedefinit?


Iau o pauză, trec pe la nuclearr şi mă furnică plăcut o stare de bine...La Goma sunt tristă şi neputincioasă, cu nuclearr-anonimul sosesc moşcrăciunii cu zurgălăi şi fulgi de nea...:)Gata nuclearrule, şi eu am depăşit momentul...:)



27 de comentarii:

Doctor Singularis et Invincibilis spunea...

Draga Ela, cum noi voi fi, de Craciun, in preajma unui ordinator, prind ocazia de a--ti adresa anticipate urari de bine si sanatate, Craciun fericit si sanatate tie si celor dragi.
Cristian C.

nuclearrr spunea...

da, iubite injer,
vine si linistea, vin sarbatorile iernii, sa fierbi vin cu mirodenii, sa-ti intre in casa Poezia...
Trebuie sa invat colinde!:)

vlad.mircea. spunea...

Craciun frumos si un an nou bun dp acum!fie ca IISUSUL care se va naste din nou, peste 5-6 zile sa ne aduca pacea si lumina mult dorite si puterea de a perpetua bucuria sfanta si-n restu de 361 de zile

Vania spunea...

Cred că deja au trecut ceva mai multe...

Ela Roseni spunea...

Cristian, iti multumesc si astept vizitele tale ori de cate ori vei avea ocazia. Iti doresc si eu, din toata inima, un Craciun cat mai frumos si multe binecuvantari. :)

Ela Roseni spunea...

nuclearrr, vin este, mirodenii sunt, colinde si colindatori, cu siguranta...Asadar, sa ne punem pe asteptat...Mos Craciun sa fie darnic...:)

Ela Roseni spunea...

vlad, toate cele bune si tie. Si sa mai fie: cetina de brad, colinde cantate cu inimile vesele, bucuria din ochii celor dragi, binecuvantarile si darurile! Craciun fericit!:)

Ela Roseni spunea...

vania, program administrativ prelungit...:)

Carra spunea...

ora 12 Marie, (aproape) sosit-a:

vestea cea buna fi-va vestita
de la prieteni de urari insotita
"Craciun sfant, o zi fericita!"

Ela Roseni spunea...

Asa să fie, draga mea carra! si vouă toate binecuvântările si urările de bine!
sărbători fericite! :)

Cristian Lisandru spunea...

CRĂCIUN FERICIT ŞI NUMAI BINE! SĂ AI PARTE DE SĂNĂTATE ŞI BUCURII ALĂTURI DE CEI DRAGI!

flavius spunea...

Seara bună!
Sărbători fericite, împlinite, împreună cu toţi cei dragi şi La Mulţi Ani de gînduri bune!
Numai bine!

Vania spunea...

Sărbători luminate!

CELLA spunea...

GÎNDURI DRAGI ŞI SĂRBĂTORI PLINE DE LUMINĂ

LiaLia spunea...

La multi ani, Ela! Cu sanatate si bucurii, intelepciune si voiosie. Te pup cu drag

Ela Roseni spunea...

@cristianlisandru, am avut parte de ce mi-ai urat! sper ca si tu! :)
@vania, corect. dupa post si rabdare cum sa nu fie luminate! :)
@flavius, seara buna dupa multe seri! multumesc frumos! :)
@cella, gandurile au fost luminoase si buyunarele pline s-au golit:)!
@lialia, sa fie!

Sper din toata inima ca ati avut un Craciun frumos, darnic si plin de veselie!

nuclearrr spunea...

LA MULTI ANI, injerule!
Cu sanatate, poezie si o politica de... opozitie, ba cu busuioc, ba cu bobarnace!:)))

Vania spunea...

La mulţi ani, cu lecturi pe măsură!

Ela Roseni spunea...

nuclearr, am trecut cu uratura/da' ti-ai inchis batatura! La multi ani si tie! Si sa te veselesti alaturi de cei dragi!

Anonim spunea...

Toate cele bune Ela! Te invidiez pentru dispoziţia pentru lectură. La mulţi ani să ne trăieşti!

Ela Roseni spunea...

La multi ani si tie, geotax! Sunt tot la Goma. :)

MILLENNIUM spunea...

FERICIRE, FERICIRE PENTRU TOATĂ LUMEA !

http://www.youtube.com/watch?v=ZvRd1Kk8QLM

LA MULŢI ANI !

FLAVIUS spunea...

servus, Ela...
La multi ani! Toate cele bune, gînduri si rinduri inspirate, si impliniri!
Numai bine!

Anonim spunea...

Mi-i drag de-o Marinela roselina
Cum stie ea sa mestere' cuvantul...

Zam Fir Pop spunea...

Când termini de citit Goma ... că mi-e dor de noutăţi pe blog!

Anonim spunea...

La multi ani doamna Marinela!
Va asteptam cu noi postari interesante.
(Nu-l luati in seama pe anonimul anterior care probabil a mesterit ceva pahare de sarbatori.)

Ela Roseni spunea...

@millennium, sa fie asa cum iti doresti! :)
@flavius, asemenea si tie!
@anonim1,uneori mesterim, uneori ingramadim in noi, cu harnicie, texte noi si "muzici" noi...Pur si simplu am avut mare apetit pentru lectura...:)!
@zamfire, n/am terminat cu Goma! Abia am reusit sa citesc 35%! :)
@anonim2, multumesc pentru rabdare :)!
Va multumesc tuturor pentru rabdare! :)