Pagini

vineri, 7 noiembrie 2008

coş cu prune brumate

poemul salvator – XIX




ce de prune am adunat purtând o fustă largă


ruginie cântând precum un cor de frunze de nuc


pe când tu mă priveai cu braţele încrucişate pe-un coş


de nuiele în care dormea dus un greier de porumb


păcătosul!





înaintea mea stau dezbumbaţi câţiva


năsturaşi de toamnă galbeni îndărătnici


lângă tine un motan cu răsuflarea tăiată


în tine, încărcată de bubuituri, o inimă


gata să mă ţină la piept!





de ce să nu recunosc


poftesc la vinul gurii tale blânde


în plus vreau să te sorb măcar


o dată cu ochii deschişi


până la capăt în lumina zilei


zăpăcită de-atâtea ploi amestecate cu


picăturile jucăuşe de pe şira spinării


în vreme ce de sub cămaşa ta


trag cu ochiul demoni silitori care


se pricep la şterpelit astâmpărul din vene




tălpile mele nu-şi găsesc de bucurie locul


ei bine! nu mă duce cu vorba că nu-mi schimb


culoarea ochilor!




nu ştiu ce e mai rău


un cuvânt nepotrivit în timp ce sărbătoresc clipa în care


mă descânţi cu degetele sau


lipsa de răbdare care dă peste cap tot jocul


iar momentele-cheie trebuie reluate de la


zero




şi totuşi


nu mă lasă inima să arunc cu pietre într-o noapte


de dragoste nereuşită. nu mă lasă inima să număr stele


în timp ce tu defilezi cu dinţii pe coapsele mele


nu mă lasă inima să-ţi aprind ţigara în locul simţurilor...



Deva, 22 octombrie 2008


Niciun comentariu: